de tråkiga måstena

Godkväll på er..
Sitter hemma i mitt lilla rum medans mamma o pappa kikar på någon gammal film som har passerat de gamla dukarna för ett bra jäkla tagsedan. Känner mig fruktansvärt rastlös men har ändå ingen lust o ta tag i min långa lista utav alla måsten, alla måsten jag måste göra.. Kanske inte så konstigt att man inte vill ta tag i de dära måstena när måstena skulle gjort för ett jäkla bra tagsedan. Ja, så att det nästan dammar på de, o springer äckelspindlar! och spindlar gillar vi inte så då dras man för att göra det, eller så kan det även vara så att man hela, hela tiden har hoppat över de dära måstena på måstelistan för att de är så frrruktansvärt tråkiga!
-Ja det är nog mest troligast skulle jag kunna tro... TYPIST!

Jag börjar alltid lite lätt men sen så kommer det alltid något ivägen som gör att man slutar med de tråkiga måstet o gör det som lockar och är roligare. Eller att man slutar när man tycke att det ser reasonable ut.. Inte brukar jag vara sådan här  men jg tror jag har hamnat inågon sorts svacka där jag inte "hinner" lägga ner energin till/för det men nu ska det banne mej bli ändring på det!  Ska faktiskt redan börja arbeta på ändringen idag, alltså ikväll så med andra ord så hinner jag inte skriva så mycket mer än att jag vart på jobbet idag några timmar för lite utbildning för NORSKA SAMTAL och sen lite utbildning för 2:2'a.. Kändes lagom onödigt med 2:2'e utb när jag har suttit på frågor ett jäkla bra tag! Men i och för sig så va det skönt o filosofera tre timmar betalt.. ;D KANON bra!

Sen efter jobbet så mötte Mamma och Pappa upp mig med bilen hos syster i stan för att kila iväg till A6, hittade en fin fin tavla till rummet mitt, går i brunt, görnt o grått med björklöv om jag inte minns helt fel me dedära lövträdsnamnen som finns! ; D Köpte även en enkel svart gardinstång och nu kommer vi till det bästa som jag även har väntat jäätte länge på för att kunna köpa när vi for hit!
-KOMPLEMENT, multihängare!
Jepp så heter den ubersmarta pryl! :D Där har jag hängt mina 40tal scarfar! :D O herre gud hör ni själva hur excited jag är för denna lama grej?!
Jag må vara en mes, men en stolt en nu för tillfället.. ; ) Men nu ser jag mina scarfar, hade dom i en stoor indiska påse innan, vart endel scarfar som jag hade glömt av.. :P Nu ska jag bara införskaffa en liten enkel krok som jag ska hänga på min dörr så jag kan hänga komplement där istället på min garderobsdörr.. Ser lite bättre ut! (a)

Nej nu hinner vi inte prata mer, för nu ska jag ta tag i mitt tråkiga måste aka "svackan".. nämligen ta o städa i mitt utomordentligt fina rum (om de nu då hade vart uppröjt...)!

Så hej på er så kanske vi hörs lite senare eller imorgon för jag måste berätta! berätta att rebecca har överträffat sig självt!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Robin

Hehe jag kan vara lite glömsk ibland, men jag säger som jag brukar säga : Det jag vill komma ihåg det kommer jag också ihåg :)

Haha, om du behöver lite extra, så har jag säkert något litet usb-MINNE du kan få ;)



Oj, Bercelona, det låter verkligen som en toppen rolig grej att genomföra, komma iväg någonstans utanför Sverige och uppleva något nytt istället för att åka till varmare länder för att enbart sola.



Jag vet inte riktigt vad jag ska säga ens....mållös

Jag vet vad Remicade är då man mamma är undersköterska och hon då förklarade det för mig, även om det kan vara både tarm-problem och Led-besvär så som rygg- och andra kropps-problem.

Jag vet dock inte vad man får göra och inte göra med en sådan sjukdom, då du pratar om många frestelser.

Men det rör inte bara din rygg, glöm aldrig det !

Om det är något som är viktigt för mig så är det att andra ska må minst lika bra som mig, oavsett hinder.

Dock finns det säkert inget jag kan göra för att göra smärtor lindrigare men något kan jag göra och det ska jag också göra, bjuda ut dig på en kvälls-middag så hoppas jag i alla fall magen känns bättre av god mat och titta på någon annans ögon genom ljusen på bordet :)



Humor, det har du :D

Satt som ett frågetecken (trög som jag kan vara) först då jag inte förstog alls vad det var som var så roligt med "Byggmax", men sen slog det mig ;D

Segerdans här hemma också för att jag kom på det



Kramis / Robin

2008-07-15 @ 18:07:20
URL: http://nerfs.blogg.se/
Postat av: Robin

Haha, hej jag kommer nog och har redan skrivit en bok ;)

Tycker det är jätte roligt att läsa allt som skrivs utav dig. Ogillar korta svar som "Aa, typ" som svar till mitt förra inlägg ungefär, en del är ju så korta i tonen, så det uppskattas bara med långa "böcker" :D



Oj, verkligen ledsamt att höra att så mycket "fel" ska uppstå under så kort tid på en och samma kropp.

Med en sådan vikt så låter det nästan som om du har lite svårt att äta eller svårt att hålla tiden för att äta.

Du får bo med mig (räcker nog med en vecka ;)) så ska vi äta tillsammans, mitt största nöje (förutom romantik) är nämligen mat, att både laga och äta, så håll i kroppen för den lär väl flyga upp ca 20kg med mina matvanor ;)

Då förstår jag vad det är som är det jobbiga bakom allt, lidandet efter en behandling :(

Verkligen ledsen att sådant ska behöva ske dig.

Jag förstår att mycket säkert är psykiskt, och att ta sig förbi något som är psykiskt kan man nog själv bara göra, för mig gick det (under min deff) genom att ha ett mål, se framåt emot det och lägga allt som står i vägen bakom sig, det försämrar bara än själv tyvärr och hitta allt possetivt och utnyttja det.



Haha roligt att läsa vad som dyker upp i huvudet på dig, väldigt annorlunda om inte annat :D

Fick någon "Hellenisation" utav din mening och blev galet danssugen, så slänge på någon riktig go dans-golvs-rökare och slängde mig några varv på golvet precis ;)



Inget att tacka för.

Att bry sig är viktigt för mig.

Hoppas natten innehöll mycket sömn och söta drömmar.

Kram / Robin

2008-07-18 @ 15:09:22
URL: http://nerfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0