Vem är jag och vad är det som gör mig till mig?

Jag vet inte, men jag har tänkt väldigt länge på en sak.. Alla har minst en egenskap som till exempel att va en jävel på att lira musik eller bara att va kvicker på bollen eller varför inte va en stjärna rakt igenom.. MEN här kommer problemet.
-Vad FAN är jag bra på, har jag ens någon egenskap, vad är det som jag gör för att få världen att snurra åt rätt håll? Vad är mitt party trick? Vad är det som gör att folk blir imponerad på mig, finns det ens någon som är imponerad?

O det jag menar med att jag har tänkt på det väldigt länge menar jag ungefär hela mitt liv, när man började skolan och alla va så "bra", bra på att springa, spela boll, slå så förannat långt i brännbollen att boll fanskapet träffar rätt i nyllet på mig, är det jag är bra på?
-Maximal otur? "Hej, Jag heter Rebecca.. ...Va? Vad jag är bra på, ne det är o ha maximal otur" (Y) Hur jäkla bra låter det? HAHA inte så jäkla imponerande må jag säga.. Men jag vill så gärna veta vad jag är bra på, det som gör mig unik. Vill så gärna ha nåot att komma med. Eller är det en fas man kommer i livet och undrar över dess kunskap, egenskap eller det som gör dig till dig? Jag vet i sådana fall så har den fasen varit och besöt mig väldigt länge nu och jag vill gärna ha ett svar. Är det att jag kanske är en sorts provkanin? Provkanin för dom som kanske blir sjuka?
-Jag är den som för vidare på forskningen med de kommande pasienter med samma sjukdom som mig!
Ne det är inget att använda, det jag går runt med är ju ett sorts hinder en jäkla synkning för andra i min tillvaro.. Se så, visa mig eller berätta för mig varför jag landade på jorden just den dära dagen.. För jag vill så gärna veta.

Sen vet jag att alla människor är unika o allt annat som man säger och att jag är bra som jag är osv osv.. Men just nu så räcker inte det.


Elliott Smith - Needle in the Hay  

Kanske är min framtida karriär som är min nisch. Men jag vet ju inte ens vart jag ska ställa mina fötter på den här stora världen av brancher..
-Kattvakt hela livet? Nej nej, det blir jag inget utav..
-Prof. Make up artist? Skulle vara kul som tusan, men är det någon direkt karriär? Tror nog mest att det är en rolig grej som man gör bara för att göra det och det är mitt stora intresse.
-barnmorska? Har nog varit en dröm sen jag har varit liten,älskar allt som har med barn och göra men där blir man inte direkt framgångsrik. Man ser ju bara på alla strejkar som vart över sjukvården. Sen när man hör eller ser folks uttryck om
man säger att man vill jobba innom vården så blir man ju inte så peppad, fast sen änr man säger vilken inriktning jag har tänkt mig så vänder de flesta på sig och blir till och med lite imponerade. Men de har lite svårt att släppa ner ena ögonbrynet som vart fast klistrat ända bak i nacken..
-Modellandet? Ska man ta tag i det någon gång? Där är det ju lite janna, "nu eller aldrig". För man blir ju inte yngre o snyggare precis. Men sen då när mina år har passerat och jag är ute ur modellvärlden och har inget att göra?

Herre gud här kan man spekulera.. Mina planer är i alla fall inte att stanna kvar på H&m o bli gammal och grå.. :P

Är jag bra på att lyssna? Ne det funkar inte heller, det är ju allihopa igentligen.. :P
-Psykolog kanske? HAHA


Bra på o få folk o skratta? om inte annat bra på o få mig självt o skratta.. ;D

Min egenskap kallas kanske spekuleran eller undran
-Grubbelsmurfen! :D
Där har vi det!

Nu har jag "grubblat" färdigt för kvällen så jag tror nu att jag ska ta och sova lite för det finns en dag i morgon har jag hört.. ;) Men om jag ska vara ärlig så är jag inte helt nöjd med det jag kom fram till, jag vill va något "bättre" serru!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0