Tusen frågor men inget svar?..



Well, I never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me


Goodbye, my almost lover
Goodbye, my hopeless dream
I'm trying not to think about you



Den låten är ju så fin, sorgligt fin får man säga.. Det gör lite ont och hära den m,åste jag säga men ändå pinar jag mig själv med att lyssna på den på repeat. So long, my luckless romance.. Mest så sitter jag här och undrar nu hur många som ska passera mitt liv för att man ska hitta den rätta? Hur många ska man behöva trampa ner och hur många ska man bli nertrampade av? Springer man på den rätta på gatan? Är det Han man ser varje dag i bussen? -På jobbet? När tar frågorna slut? Kommer frågorna ta slut? och när kan man kalla sig själv "lycklig"? Finns ens ordet lycklig?
-Har ni märkt att jag gillar att ställa frågor?
Man kan verkligen hamna i ett djupt, djupt hål om man sitter så här och tänker mer än vad man igentligen ska göra. Allt känns så långt bort och genast blir man stressad för att man inte ska hinna med allt som man vill göra i livet innan det tar slut. Eller mer om jag gör det kommer jag då missa något under den tiden jag är iväg och gör min livs resa? Igentligen vet jag inte vart jag vill komma med detta som jag skriver just nu men jag vet att jag är jäkligt osäker på vad jag ska göra om man ska kanske ge sig fan på det jag vill ha och satsa på det till tusen.. Eller ska jag bara hoppa över det och sluta lägga ner min "dyrbara" energi, tid på det? för tiden går ju jäkligt snabbt, åren ligger bara runt hörnet och väntar på dig...

Har jag något här i sverige som är värt att stanna kvar som jag kanske går förlorat om jag ger mig av? Jag vet att familjen och mina vänner finns kvar när jag kommer hem men finns det något mer som skulle lägga ner och gå vidare så att vi går misste om det?
-Om det så skulle göra det så skulle stanna, för det skulle de vara värt!
Sen kan man inte sitta och ojja sig över "om" hela livet men det finns ändå där.. Kanske därför jag är rädd?..

Ne jag vet inte..

Nu ska jag ta och fortsätta och kika på Dirty, Sexy money! Älskar den serien, när man ser på den så är man jäkligt glad att man är en helt vanlig svensson trots allt.. ; ) hahaha

Ha de så bra mina kära!

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0