Var snällare än nödvändigt..

-För alla du möter har någon slags strid att vinna!

Jag pratade ju för ett halvårsedan om att alla har en mening här på jorden, att alla har ett sorts uppdrag. På något sätt så gör ju du så att jorden snurrar. Jag visste ju inte om mitt uppdrag för ens jag hade mitt lilla samtal med min gamla chef på H&M. Hon sa nämligen att det är jag, jag Rebecca som får jorden att snurra. En kort stund efter där så va allt solklart, jag visste precis vad jag ville göra med mitt resterande liv och som kan tillföra mer än vad man kan tänka sig. Jag insåg att jag ville bli barnmorska, älskar nämligen barn och skulle mer än gärna föra dem till världen och se nyblivna föräldrars leenden och kärlek till varandra mer än en gång om dagen! Att verkligen känna att det är detta jag ska göra är en så otrolig lättnad. Hoppas verkligen att ni får alla era puzzelbitar på plats snart, sen är det inte hela världen om ni inte har fått det nu heller. För det är ingen brott med det heller, världen står kvar imorgon med så ni har god tid på er med. Man måste möta hinder för att nå vägen, stora eller små.

Haft min blogg nu i ett år och det var nog det bästa jag hade kunnat göra för att nå till det jag är idag. Undrar ett antal gånger vart jag skulle varit om jag inte hade börjat skriva? Hade jag fortfarande suttit i samma djupa hål eller hade jag kanske nått halva vägen? Det kommer jag aldrig få veta, vill inte veta det heller för det betyder ju då att jag inte hade suttit här och varit den jag är idag. Säger som Opra med stort O, "Turn your wounds into wisdom". Vilket är jäkligt sant, det gör jag verkligen och jag hjälper gärna andra som rådfrågar mig hur jag tog mig ur det och klarade det själv. Det första jag säger till dem är att dem ska be om hjälp, det går dubbelt så mycket fortare att ta sig ur tovan om man ber om hjälp i stället för att hålla det inom sig. När jag ser tillbaka på det hela så ångrar jag idag att jag inte delade med mig hur jag kände eller hur jag mådde, mina vänner visste/vet inte ens om vad jag gick igenom. Den där tanken som du har att du är bara till belsatning är BS, dom vill hjälpa dig. Våga bara komma fram så ska du se att du har tusen som når ut sin hand till dig. -Det är det dina vänner är till för, vara där för dig när du har det svårt. Inte bara i de roliga stunderna.

Har aldrig kännt mig så här lång som jag känner mig idag! Har otroligt mycket och tacka för det, har en otroligt fin pojkvän som gör allt för att jag ska må- och ha det bra. En mamma som har fått tagit det värsta utav mina bördor, har inte varit en ängel mot henne. Hon har varit min slagpåse, höll man allt inne så är det alltid någon som får ta skiten. Har mycket att tacka henne för.  Massa syskon och vänner som förgyller min vardag, daglig fika på Café Viskan! Systrar som man kan ringa till dag som natt.



Du kommer till en tid I ditt liv när du inser vem som betyder något, vem som aldrig gjorde det,
vem som inte kommer att göra det och vem som alltid kommer att göra det.
Så oroa dig inte för människor i ditt förflutna, det finns en anledning
till att de inte finns med i din framtid


Tack för lilla mig
-Rebecca


Kommentarer
Postat av: nat

jag finns här för dig bu

2009-02-15 @ 11:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0